20. aug, 2021

Tekst

Ondanks de voordelen van wandelen als lichaamsbeweging, is de realiteit dat onze moderne levensstijl het lastig voor ons maakt om dagelijks 10.000 stappen te doen, zeker tijdens een pandemie. Ons leven is het afgelopen jaar drastisch veranderd. We zijn meer dan ooit aan huis gekluisterd en moeten creatiever zijn dan ooit om actief te blijven.
Wandelen als lichaamsbeweging: Begin door de ene voet voor de andere te zetten.
Het is belangrijk is om een ​​stappentelling te kiezen die voor u goed voelt wanneer u zich afvraagt: Hoeveel stappen per dag moet ik lopen? Streef naar 10.000 stappen maar als dat niet realistisch is, kies dan een aantal waarvan u weet dat u het kunt bereiken. De kracht zit in de gewoonte en wanneer u een aantal weken achter elkaar uw dagelijks aantal stappen gehaald heeft, zal het momentum u verder brengen. Focus op kleine, stapsgewijze veranderingen, niet op grote doelen.

Heeft u een goede vriend of vriendin in de buurt? Maak een vaste wekelijkse afspraak om lichaamsbeweging onderdeel te maken van uw momenten om elkaar bij te praten. Vraag uw vriend of vriendin om ook een smartwatch te kopen, zodat u kunt synchroniseren en elkaar kunt ondersteunen. Zo wordt ‘lichaamsbeweging’ ineens ‘tijd met vrienden’.
Het zal u helpen om bewuster beslissingen te maken als u deze vraag in uw achterhoofd houdt. Ligt uw favoriete restaurant of winkel op 10 minuten loopafstand? Neem niet de auto of een taxi maar loop erheen. En sla alle liften over, pak de trap.
Koffie zorgt dan wel voor een productieve ochtend, maar een wandeling in de frisse lucht is de perfecte remedie tegen de middagdip. Maak een ommetje en zet wat extra stappen wanneer u moe begint te worden. Het is ook een goede manier om al uw stappen in één keer te halen. Wissel kleine ommetjes gedurende de dag af met een wandeling van een uur om uw hart aan het pompen te zetten. Zet een podcast aan, luister naar muziek of breng uzelf tot rust met de geluiden van de natuur. Voordat u het weet zal dit moment heilig worden, niet iets wat u moet doen maar iets om naar uit te kijken.